Assen
bekijk online

Nieuwsflits januari 2020

“Gelukkig Nieuwjaar”

Het bestuur wenst alle leden en hun familie een goed en gezond 2020.

16 januari 14.00 uur!!!! Leah Groeneweg; eetbare wilde planten

We starten 2020  op 16 januari 14.00 uur!!!!!  met een lezing van Leah Groeneweg; eetbare wilde planten.

Let op:  dus niet ' s' avonds maar  ’s middags om twee uur . U bent voor het  donker is weer thuis. Grijp deze kans. Mocht een middag programma U en ons goed bevallen dan zullen we dat  vaker gaan doen.

Leah is hard op weg de wildpluk goeroe van het Noorden te worden. Veel planten uit de natuur zijn eetbaar. En ook nog eens lekker. Leah vertelt ons waarop je moet letten en wat je er van kunt maken.

Weet je dat je een heerlijke pesto kunt maken van zevenblad, een lekkere soep met hondsdraf en een frisse salade van vogelmuur en paardenbloemwortel? Gezond en verrassend lekker.

We gaan ook een wilde kruidenspread maken en limonade gemaakt van de Japanse duizendknoop proeven.

Na deze lezing zullen jouw tuin, het veld en het bos nooit meer dezelfde zijn!

Opgeven voor: Open Tuinen Carrousel Drenthe 2020 en/of landelijke open tuinen weekend 2020

Onze afdeling heeft op 5 en 6 september opentuinen weekend. Daarnaast kan een ieder ook meedoen op 20 en 21 juni met het landelijke opentuinen weekend. De voorbereiding zijn al bezig.

Voor half februari  2020 willen we graag weten of u uw tuin open wilt stellen in het weekend van de carrousel 5 en 6 september en of met het landelijk weekend 20 en 21 juni.

Graag een berichtje naar  email: arnold.ruiter(at)home.nl

2-daagse tuinreis 2020

2 daagse tuinenexcursie Groei&Bloei Assen  ‘Omgeving Breda’ 14 en 15 augustus 2020

Het lijkt nog ver weg, maar voor je het weet is het weer zover.

U bent nog 1 klik verwijderd van het programma en het aanmeldingsformulier

lees door

13 februari ledenvergadering en lezing “ Niet alledaagse planten en hun toepassing”

Noteer alvast in de agenda 13 februari de algemene ledenvergadering om 19.30 uur lees verder  en de  lezing van Arend Smeenge over “niet alledaagse planten en hun toepassing”om 20.00 uur .

Noord Nederlands Bloemschik Evenement NNBE 14 maart 2020

Het NNBE wordt georganiseerd door de drie rayons Groningen, Friesland en Drenthe van Groei & Bloei.
Het doel van het NNBE is aan bloemschikkers van onze afdelingen (beginners en gevorderden) de gelegenheid te bieden om in een speciale ambiance een bloemstuk te maken, dit te laten beoordelen door deskundigen.

Doe mee of ga kijken.

Verder lezen

Tineke’s column

Om Tineke”column  over de maand januari te lezen klik hier

Terugblik op de kerstaktiviteiten

Bloemstukjesmaken in het Duurzaamheidscentrum

Al bijna traditioneel wordt  op een van de zondagen voor kerst  een voor een ieder toegankelijk  kerstaktiviteit gehouden . Onder leiding van Groei en Bloei worden er bloemstukjes gemaakt . De aktiviteit is laagdrempelig en ook voor kinderen leuk om te doen. Ook dit jaar was er weer veel animo

Tuinclub 2 maakt kerststukjes.

Tuinclub2 sloot 2019 af met het maken van kerststukjes. Het was een gezellige middag.

De plaatjes zijn op onze website te vinden: Kijk maar eens.