Assen
bekijk online
Nieuwsflits Groei & Bloei december 2019

15 december kerststukjes maken in het Duurzaamheidscentrum 13.00- 16.00 uur

15 december, maak je eigen kerststuk in het Duurzaamheidscentrum. Deze aktiviteit van het DCA wordt verzorgd door Groei & Bloei afd. Assen

Op zondag 15 december van 13.00 uur tot 16.00 uur kan men hiervoor in het Duurzaamheidscentrum Assen terecht.  Er zijn geen kosten aan verbonden.

Je hebt vast nog kerstversiering bewaard van vorig jaar, neem dat mee.  Natuurlijk hebben we ook basismateriaal voor je klaar liggen.

Voor meer informatie en aanmelding: hannie@devink.net

Lezing eetbare wilde planten door Leah Groeneweg 16 januari 14.00 uur

Lezing eetbare wilde planten 16 januari 14.00 uur !!!!

Voor het eerst als experiment een middag lezing. Bij voldoende belangstelling zullen we in de toekomst meer middag lezingen organiseren.

Weet je dat je een heerlijke pesto kunt maken van zevenblad, een lekkere soep met hondsdraf en een frisse salade van vogelmuur en paardenbloemwortel? Gezond en verrassend lekker.

Leah Groeneweg van In Het Wilde Weg vertelt welke planten eetbaar zijn, hoe je ze kunt herkennen en gebruiken. Ook gaan we een wilde kruidenspread en limonade gemaakt van de Japanse duizendknoop proeven.

Na deze lezing zullen jouw tuin, het veld en het bos nooit meer dezelfde zijn!

Bloemschikken, Cursussen 2019/2020

In oktober zijn er twee bloemschik cursussen van start gegaan. Allebei  onder leiding van docent Anita Hollander. Ze worden gegeven in zeven maandelijkse avonden op de maandag en dinsdag.

De locatie is  de Bosrandzaal  naast het Duurzaamheidscentrum Assen. De laatste avond is, net als vorig jaar, bij Anita thuis in Gieten.

Vergevorderden: maandag 20.00 uur,  21 oktober, 18 november, 16 december, 13 januari, 10 februari, 16 maart, 20 april

Minder ervaren bloemschikkers kunnen ook mee doen. Op dit moment is er op de maandag nog plaats.

Ook kunnen er deelnemers in januari instromen

Kosten: leden van Groei &Bloei  65.- €, niet-leden 85.- €.

Voor alle lessen geldt dat de cursist zijn/haar eigen bloemschikmateriaal, dat nodig is voor de opdracht, zelf uitzoekt en aanschaft.

Dus meld je aan of vraag informatie bij  Hannie de Vink,

E mail: hannie@devink.net  , T 0592414355/ 06 23647177

Winter/voorjaarslezingen 2020

En zet ook al vast in de agenda:

Op 13 februari 20.00 uur zal Arend Smeenge in het kader van en voor leden een lezing geven over "Niet alledaagse planten en hun toepassing"

Op 12 maart 20.00 uur zal Jan Dijkstra van de kwekerij kijktuin  "Aan de Dijk"  een lezing geven over schaduwplanten en grassen.

Noord Nederlands Bloemschik Evenement NNBE 14 maart 2020

Wilt U meedoen of een kijkje nemen.  meer info

2-daagse tuinreis 2020

2 daagse tuinenexcursie Groei&Bloei Assen  ‘Omgeving Breda’ 14 en 15 augustus 2020

Het lijkt nog ver weg . Maar u kunt nu alvast een kijkje nemen op wat we gaan doen. En aanmelden kan ook al.

Meer info

Open Tuinen Carrousel Drenthe 2020 en/of landelijke open tuinen weekend 2020

Open Tuinen Carrousel Drenthe 2020 en het landelijk opentuinen weekend.

• 16 en 17 mei: afdelingen Coevorden en Emmen (een week later is Gardenista)
• 20 en 21 juni: Landelijke open tuinen weekend :  alle afdelingen/individuele tuinen kunnen meedoen.
• 11 en 12 juli :  afdelingen Hoogeveen en Meppel
• 08 en 09 augustus: afdelingen Roden en Zuidlaren
• 05 en 06 september: afdelingen Assen en Beilen

Onze afdeling heeft dus op 5 en 6 september opentuinen weekend. Daarnaast is kan een ieder ook meedoen op 20 en 21 juni met het landelijke opentuinen weekend. De voorbereiding zijn al bezig .   Voor half februari  2020 willen we graag weten of u mee doet met het weekend van de carrousel 5 en 6 september en of met het landelijk weekend 20 en 21 juni.   Graag een berichtje naar  email: arnold.ruiter(at)home.nl